Problem med SAS Eurobonus Mastercards dubbla poängkampanj

Jag skrev tidigare om SAS Eurobonus Mastercards dubbla poäng-kampanj 27-29 september. Vid dessa kampanjer får man en mail med en länk som man måste klicka på för att anmäla sig till kampanjen.

Under denna kampanjen har det uppstått vissa ”tekniska” problem som har resulterat i att kampanjpoängen inte har registrerats på SAS Eurobonus Mastercard-kontot. Efter att kunder hört av sig har poängen i vissa fall lagts in manuellt och har dykt upp som ”Correction Campaign Points” och allt verkar frid och fröjd. I dessa fall ser det ut som att kundtjänst kan se att kunden är anmäld till kampanjen.

För vissa andra, som mig, har det inte gått lika bra för. Första gången jag ringde till kundtjänst fick jag som svar att de inte kunde se att jag var anmält. Jag är HELT säker på att jag anmälde mig och skrev till och med ett inlägg om att man inte skulle glömma att anmäla sig. Andra gången jag ringde till kundtjänst fick jag till svar att jag skulle få poängen i november. Jag misstänker att de menade att de skulle synas på SAS Eurobonus-kontot i november så när de inte har dykt upp på SAS Eurobonus Mastercard-kontot än så kontaktade jag kundtjänst igen, denna gång via meddelande på webbsidan. Nu får jag ett standardsvar som säger:

Vi tar ärendet vidare, och kontrollerar mot anmälningslistan, och registrerar dom saknade poängen om anmälan finns

SAS Eurobonus Mastercard kundtjänst

Alltså tillbaka på ruta ett.

Vi får se hur det slutar, men jag kommer inte att ge upp. Att tjäna Eurobonuspoäng är hela poängen med detta kort för mig och jag är helt säker på att jag anmälde mig till kampanjen.